מתחסנים? מי המציא את החיסון ובעקבות מה? \\ ארי טננבוים יצא לבדוק

    ארי טננבוים No Comments on מתחסנים? מי המציא את החיסון ובעקבות מה? \\ ארי טננבוים יצא לבדוק

    מי המציא את החסיונים ולמה זה קרה? | מה אתם יודעים על חברת פייזר? | איזה שאלה שאל הרב את הרופא שלמד ממנה הוראה בעבודת ה'? | בעקבות הגעת החיסונים לארץ, ארי טננבוים יצא לבדוק: מה אנחנו יודעים על החיסון?

    צילום: Olivier Fitoussi/Flash90
    23:05
    04.05.24
    קובי פינקלר No Comments on פרטים חדשים על חוליית חמאס שחוסלה סמוך לטול כרם

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    מי המציא את החיסון?

    אז להתחסן או לא? השאלה שמעוררת דיון בכל בית בישראל בימים האחרונים. לאור הגעת החסונים לארץ, יצאנו לבדוק. חיסון. מי, מה ואיך.

    את אדוארד ג'נר אתם מכירים? לכאורה לא. אבל הוא זה שהמציא את החיסונים.

    בואו נפליג אחורה לשנת 1796 ונראה למה הוא המציא את החיסונים.

    מגפת האבעבועות השחורות השתוללה באנגליה. עשרות בני אדם מתו והרופאים אמרו נואש. מספרים כי אותו אדוארד אהב לעסוק ברפואה. יום אחד חוזרת אחת מהעובדות מהרפת ומראה לו שיש לה אבעבועות. הוא הבין שאחת הפרות נדבקה במחלה והדביקה אותה. הוא התחיל לעשות ניסוי. ניסוי שלא בטוח שהיה 'עובר' היום. הוא לקח קצת נוזל מהפרה והדביק את עצמו ואת ילדו. הוא נדבק ושכב חולה עשרה ימים. לאחריהם החלים והבריא לגמרי. משראה שהתרופה עובדת ניסה אותה על עובדיו, זה היה לכאורה החיסיון הראשון, והם אכן החלימו מהמחלה.

    בואו נעבור לבדוק את חברת 'פייזר' שאמש התחסן בה ראש הממשלה לעיני המצלמות, אחר כך נקרא סיפור יפה על חיסונים – וקדימה, לכתבות הבאות המעולות של אתר 'קול חי'.

    החיסון של פייזר:

    חברת 'פייזר' פועלת כבר למעלה מ-170 שנה ונמצאת בארץ כעשרים שנה. הבעלים המקוריים שלה הם צ'ארלס פייזר וצ'ארלס הרהארט ומכאן שמה.

    באמת שאני לא בא להביע דעה לכאן או לכאן, רק נכתוב במסגרת העובדות שהחברה ניסתה בשלב הראשון של מציאת החיסון נגד הנגיף, את המרקם – על יותר משלושים-אלף איש. במהלכה הודיעה החברה כי אין לחיסון תופעות לוואי וכי יש למעלה מ-90 אחוז הצלחה. כך לדבריהם.

    אמש (מוצ"ש), התחסן ראש הממשלה נתניהו לעיני המצלמות, על מנת לעודד את הציבור להתחסן.

    חיסון חברת פייזר

    פלאש 90

    וכעת לסיפור – דווקא מי שהוא 'ריק':

    בשנת תשל"ח קצת לפני חודש החגים, חודש תשרי, כשהרבי מליובאוויטש לא חש בטוב ונאלץ להישאר בחדרו ולא לצאת להתוועד כהרגלו במהלך החגים, נכנס אליו אחד הרופאים לקחת ממנו בדיקת דם. שאל הרבי את הרופא: איך הדם הולך נגד הטבע שלו ויורד למטה לתוך הכלי (של המזרק).

    ענה הרופא כי נוצר 'וואקום' ולכן הדם נשאב פנימה לכלי.

    "פעם הגיע אלי אדם שטען שהוא ריק ואינו שייך לכלום". סיפר הרבי בהמשך לדברי הרופא. "ואמרתי לו שאדרבה, דבר של ריקנות מושך לתוכו חזק יותר ובמילא הוא כלי לכל העניינים של טוב וקדושה", סיים הרבי מליובאוויטש ואמר: "הרי בשמיני עצרת הרבנים אומרים "סערמאנס" (דרשה), ומכיוון שאני איני מורשה לדבר (בגלל חולשתו), במילא אני אומר מה שאמרתי ואתה תמסור לשאר".

    האם תתחסנו או לא?
    מה שלא יהיה, אני מאחל לכם רק בריאות!

    חיסון | אילוסטרציה

    פלאש 90



    0 תגובות